Här nedan gör du din felanmälan oavsett om du bor i lägenhet eller i ett äldreboende. Fyll i så många uppgifter som möjligt, både kring felet och hur vi kan få tag på dig. Det underlättar vårt jobb och gör att vi snabbare kan åtgärda felet.
Vanligt förekommande fel i lägenhet eller fastighet.
- Felanmälans öppettider mån-fre 07:00-10:00 på telefon 0121-196 07
- Akuta ärenden dagtid, 0121-159 11
- Akuta fel efter ordinarie arbetstid och helger, ring 0121-159 11 så kommer ni till SMART bevakning.
Att betrakta som akuta ärenden!
Fara för byggnad, fastighet, egendom eller personskada.
- Större omfattande vattenläcka.
- Stamstopp
- Strömlöst under längre tid i byggnad eller fastighet.
- Risk för nedfallande snö och is från tak.
- Längre strömavbrott sommartid, fara för kylvaror.
- Längre strömavbrott vintertid, frysskador i byggnad eller fastighet.
Hyresgästens ansvar!
- Rinner dåligt eller stopp i golvbrunn eller handfat, HG ansvar att rensa.
- Ljuskällor åligger HG själv att byta.
- Batterier till brandvarnare, HG ansvar att tillhandahålla och byta.
- Trasig lampa i spis, HG ansvar att byta.
- Strömlöst i lägenhet, kontrollera proppar i proppskåp alt. kontrollera snabbsäkring i jordfelsbrytaren.
- Rengöring av ventilationsdon ska utföras 2 ggr/år.