Här nedan gör du din felanmälan oavsett om du bor i lägenhet eller i ett äldreboende. Fyll i så många uppgifter som möjligt, både kring felet och hur vi kan få tag på dig. Det underlättar vårt jobb och gör att vi snabbare kan åtgärda felet.

Gör din felanmälan här ►

Vanligt förekommande fel i lägenhet eller fastighet.

  • Felanmälans öppettider mån-fre 07:00-10:00 på telefon 0121-196 07
  • Akuta ärenden dagtid, 0121-159 11
  • Akuta fel efter ordinarie arbetstid och helger, ring 0121-159 11 så kommer ni till SMART bevakning.

Att betrakta som akuta ärenden!

Fara för byggnad, fastighet, egendom eller personskada.

  • Större omfattande vattenläcka.
  • Stamstopp
  • Strömlöst under längre tid i byggnad eller fastighet.
  • Risk för nedfallande snö och is från tak.
  • Längre strömavbrott sommartid, fara för kylvaror.
  • Längre strömavbrott vintertid, frysskador i byggnad eller fastighet.

Hyresgästens ansvar!

  • Rinner dåligt eller stopp i golvbrunn eller handfat, HG ansvar att rensa.
  • Ljuskällor åligger HG själv att byta.
  • Batterier till brandvarnare, HG ansvar att tillhandahålla och byta.
  • Trasig lampa i spis, HG ansvar att byta.
  • Strömlöst i lägenhet, kontrollera proppar i proppskåp alt. kontrollera snabbsäkring i jordfelsbrytaren.
  • Rengöring av ventilationsdon ska utföras 2 ggr/år.

Det är viktigt att du anmäler fel i din bostad så snart du upptäcker dem. Oftast är det lättare att åtgärda felen direkt och det minimerar även risken för större skador. Om ett fel uppstår med en större skada som följd, och du inte har anmält det, kan du behöva betala reparationskostnaderna.

Genom att göra din felanmälan här kan vi lättare följa upp ärendet, och se till att du får den hjälp du behöver.

Fyll i alla rutor markerade *




    Om du svara JA underlättar det vår hantering av ärendet och vi kan hjälpa dig snabbare. Om du svarar NEJ ringer vi dig för att boka tid, (kan visa dolt nummer när vi ringer dig). Erhåller vi inget svar på tre försök avregistreras ärendet och du får anmäla ärendet på nytt.


    Om du har symtom ber vi dig vänta med att göra felanmälningar till dess att du är frisk igen. Är det ett akut problem (fara för person eller fastighet) hör du självklart av dig. Uppge då vid feleanmälan att du är sjuk. Vi ber dig vänta i ett annat rum/alternativt vänta utanför lägenheten medan vi utför vårt arbete hos dig/er.
    Tack för din/er hjälp med att förhindra spridningen av Covid-19

    Telefonnummer

    Givetvis kan du även ringa in felanmälan till 0121-196 07.

    Måndag-fredag: 07:00-10:00.

    Jour

    Vid akuta fel ring vårt journummer 0121-159 11. Efter kl 16.00 vardagar samt helger svarar vårt vaktbolag. Exempel på jourärenden kan vara vattenläckor du upptäcker mitt i natten.

    Trygghetslinjen

    Trygghetslinjen 0121-196 22 är till för våra hyresgäster och ett nummer för störningsärenden efter ordinarie arbetstid, samtalet kopplas till SOS alarm och sen vidare till vårt bevakningsföretag.

    Felanmälan kabel-tv, telefon, bredband

    Comhem kundservice, ring 90 222, eller sök svaren på deras webbsida.
    Telia kundservice, ring 020-75 57 66.

    Felanmälan hiss

    Felanmälan dagtid 07:00-16:00 till Ramunderstaden 0121-159 11

    Felanmälan övrig tid 16:00-07:00 till Nordisk Hiss 011-23 84 30

    AKUT dygnet runt(endast om person är fast i hiss) till Nordisk Hiss 011-23 84 30

     Obs! Nordisk hiss åker endast ut vid person fast i hiss. Övriga ärenden åtgärdas/hanteras nästkommande vardag under ordinarie arbetstid.

    Array